fredag 8 maj 2015

Städa städa varje fredag

Diska diska. Hubbes favoritstädsyssla. Han brås nog inte på sina föräldrar här inte, snarare på Svärmor tror jag :)
Om man själv är för gravid för att utföra fredagsstädning måste man väl tvinga sin avkomma att hjälpa till. Som tur är två-åringar sällsynt hjälpsamma så det kommer till städande. Hubbe ÄLSKAR att diska till exempel. Han diskade i säkert 40 minuter idag. Sen var hela köket vått och han med, fast jag hade satt på honom förkläde och allt. 

Efter diskandet ville han sopa då han såg att jag höll på med det, så det fick han hjälpa till med förstås. Byxor och college måste av före det, för de var plaskvåta av diskandet... Tyvärr är han inte riktigt lika ivrig på att plocka och städa undan sina småsaker, pussel och annat. Men men, det får jag väl försöka orka nu då han sover dagssömn och månne jag inte orkar då jag fått så mycket hjälp med det andra.  
Barnarbetskraft som bäst. Trendigt klädd i strumpisar och t-skjorta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar