fredag 21 augusti 2015

Fredagslista

Snor en fredagslista av Smulis.

Bäst i veckan hittils.
Det soliga vädret, alla träffar med härliga vänner.
Sämst i veckan hittils.
Att Hubbe har någon liten magbobba :(
Där har jag ont.
I armarna och ryggen då jag går och gungar och bär på Lillasyster om kvällarna.
Det tänker jag mycket på.
Mina fina barn och hurudana dom kommer bli som större.
Det klär jag mig i.
Jeans och amningstoppar. Är så jäkla trött på min garderob men amningkläder är svindyra och andra kläder vill jag inte heller köpa då jag helst går ner en storlek först.... 
Till helgen ser jag fram emot.
Familjekräftis med Makens familj i skärgården!
I lurisarna hör jag.
Jag lyssnar inte på musik i hörlurar men på radiokanalen "Lugna Favoriter" på Sonos systemet här hemma. Eller sen Barnkammar-cd i bilen...
Det dricker jag.
Vatten, kaffe med massor skummad mjölk, te på morgonen. Ett glas skumppa ibland.
På fredag händer detta.
Jag packar in hela familjen i bilen och vi kör iväg till landet ikväll bara Maken slutar jobba först.
Å på lördag det här.
Njuta på holmen tillsammans med familjen, svärisar och resen av Makens brorsor och deras flickvänner. Jag gissar att det blir mycket strandlek med Hubbe, bastubad och sen kräftis på kvällen. 
Söndagen tillbringas så.
Mera landehäng. Sen packa ihop sej och hem igen på kvällen. Kanske en båttur på dagen om det inte blåser?!
Och mest av allt önskar jag detta.
Att Lillasyster inte längre skall ha så mycket knip i magen. Att jag skall vinna på Eurojackpot ikväll.
Bild från några veckor tillbaka då Lillasyster gjorde premiär i Babygymmet. Om dagarna då hon inte har knip i magen gillar hon att jumppa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar