onsdag 9 maj 2012

Middagsinspis

Nu när jag skall försöka mig på lite hälsosammare och mera lchf-aktig kost igen så känner jag att jag behöver lite inspiration med nya idéer och recept. Det är så lätt att fastna i rutiner och alltid laga bara samma rätter. Eller så är det i alla fall för mig. Jag har mina tio olika grejer som jag lagar om och om igen. Att googla recept och surfa på matsidor, som t.ex. Tasteline, tycker jag är jätte roligt och så bra för matlagninsinspirationen. Annat bra är tidningar (hemma hos Mamma och Pappa läser jag alltid Mammas Allt om mat, riktigt bra tidning) eller matlagningsbloggar. På min pinterestsida har jag också en egen "tavla" för inspirerande mat. Mums! Sallad, sparris, zuccini och avokado är det som jag är mest sugen på just nu.
Alla bilder via Pinterest. Gå till Pinterest-boarden och klicka på bilderna för att komma till receptet/bildkällan!

7 kommentarer:

  1. Nu jar jag ätit sparrissalladen du tipsade om här i 2 dagar...och jag tänker äta det ännu imorgon. Mums mums och tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh mums! Nu blev jag sugen på sparrissallad. Va kul att jag kunnat inspirera till god middag också förresten :)

      Radera
  2. Tack vad bra! Jag behövde lite ny inspiration! :)
    Är lite stucked i min pesto-pasta fas känns det som...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra! Fast pesto-pasta är ju nog så gott och sååå enkelt. Inte alls en dålig middag...

      Radera
  3. Tack för länkningen! Hoppas du fick någon inspiration :) (Det kommer lite goda sparris rätter o annat snart!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod :) Jo ja blir riktigt inspirerad. Speciellt av alla dina superfina bilder!

      Radera
    2. Vad snäll du är! Tips på god lchf dessert:

      http://emiliasmatochbak.blogspot.com/2012/04/chokladparfait-med-apelsin.html

      Radera