onsdag 10 september 2014

Ultimata höstlistan

Maricas ultimata höstlista lista med mina svar:


Ultimata Höstmånaden: 
September förstås! Min födelsedagsmånad. Det är ännu varmt och vackert och man har inte hunnit bli helt deppig på grund av mörkret. 

Ultimata Höstmyset:

Filt, te, stickning, tända ljus, Paradise Hotel på tv. Ganska mysigt! Det enda som saknas hemma hos är den öppna brasan....

Ultimata Höstdrycken:
Te!! Fast jag dricker nog te varje morgon året om. Men på hösten dricker jag ofta te också om kvällarna.

Ultimata Höstplatsen:
Kanske vår bakgård en solig eftermiddag med en kopp kaffe. Eller svampskogen! Skärgården är också vacker under hösten.

Ultimata Höstkläderna:
Boots, cashmeretröja, sjalar!

Ultimata Höstmaten:

Hm. Svamp?! Eller gryta. Det måste jag nog laga nån dag. Eller så är den ultimata höstmaten kräftor, nami!

Ultimata hösthobbyn:

Nå stickning så klart. Jag har redan kommit igång på allvar. En mössa och ett par sockor är septembers saldo hittills. Inte illa. Till näst skall jag testa sticka ett par vantar till Hubbe.

Ultimata Höstmusiken:
Min myslista på Spotify är ganska ultimat just nu. Innehåller lite lugna poppiga låtar, lite kärleksballader, lite Sinatra och lite svenskt. Just bra blandning så där i bakgrunden hemma. Radiokanalen Lugna Favoriter gillar jag också (fast jag blir lite störd på all reklam!)

Ultimata Höstutmaningen:
För oss är det definitivt att komma in i vår nya vardag med jobb och dagis och allt vad det innebär. För min del börjar det ju typiskt höstigt, några dagar på jobb och sen *bang* höstflunssa!

Ultimat höstbild! Röda rönnbär på vår gård.

1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen i efterskott! Roligt att läsa din blogg

    SvaraRadera