onsdag 3 september 2014

Vad skall man sätta på sig?!

Det här med att vara working-mum har sina utmaningar också på oväntat håll. Jag har nämligen en smärre klädkris för tillfället. Det känns som om alla mina kläder i garderoben enbart lämpar sig för hemma-mamma aktiviteter snarare än jobb. Inte för att jag egentligen måste vara särskilt snyggt klädd, vi har inte klädkod men ändå. Jag känner mig inte bekväm helt enkelt. I mitt team har vi dessutom två tjejer som börjat under tiden jag varit bort och de är båda så snyggt klädda! Moderna, stiliga kläder som sitter bra och får mej att känna mig som den hemmamorsa jag varit de senaste 1½ året... Så här skulle jag dock gärna gå till jobbet. Synd att min budget inte innehåller någon shopping just nu...

Jobboutift2

Jag älskar den randiga kavaj/koftan! Sååå fin. Kommer från Vila. Mitt nagellacksmål går det förresten lite si och så med... Ett rött Opi-lack kanske sku hjälpa!?
jobboutfit

Snyggt men bekvämt och blus som är snäll mot min post-semester degmage...
Jobboutfit3

Härlig nyans på koftan och skorna är just sådana jag gärna skulle investera i i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar