lördag 13 mars 2010

Mitt tidigare inlagg

Har kommer det jag skrev redan for tva dagar sedan. Jag satt det pa minnepinne och copypastar det nu hit...

Hejsan!

Bali är verkligen ett surfarnas paradis. Perfekta vågor hela dagen. Som tur är de dessutom inte förs stora och svåra här vid stranden utan det är perfekt för nybörjare också. Längre ut finns korallrev där vågorna är tio gånger större. Eric har varit min lärare och jag kan verkligen konstatera att det är mycket svårare än det ser ut... Man måste tima vågen perfekt. Vara snabb och ha super balans. Jag har ännu inte lyckats komma upp och stå helt och hållet. Bara halvt i kyykky och på knäna. Sen trillar jag. Men eftersom Eric var så ivrig och vi hade bara en bräda så testade jag bar typ sju gånger. Imorgon skall jag upp och stå, det har jag bestämt. Vi var också lite på shopping tur. Eftersom man är i vattnet hela tiden är det lite svårt att sätta på solkräm och den lossnar rätt snabbt. Så jag vill ha en wetshirt av bikinimaterial som jag kan ha, likadan som Eric köpte i Mui Ne. Men de är alla äkta billabong, quicksilver, ripcurl etc. här så de är inte direkt billiga. Surfarshorts köpte jag åtminstone redan. Men jag tror nog jag köper en shirt ändå. För jag har nämligen lite brännt mig... Det hettar ordentligt på axlar och övre ryggen samt på armarna och näsan är som vanligt knallröd! Trots ivrig solkrämssmörjning (jag satt säkert 5-6 gånger och varje gång efter vattnet...)

Vi har också hyrt en skoter här eftersom vårt hotell är någon kilometer från stranden. Men alla vägar här är enkelriktade, plus att de ser likadana ut överallt så det är inte det lättaste att hitta tillbaka.... I synnerhet det här med enkelriktningen är svårt. Annars kan man ju alltid svänga om och köra samma väg man kom, men här funkar inte det!

Bali, eller Kuta var vi är, är nog ganska så turistigt. Vi åker antagligen vidare redan på fredag. Till Lombok, där allt borde vara som Bali, fast billigare och turistfritt. Vi har redan hört massa svenska och finska... På beachen verkade hälften vara från Sverige. Dyrare än Thailand verkar här också vara. Vi har åtminstone hittat ett bra hotell. 12 euro natten ,morgonmål inkluderat, pool, lugnt och fräscha rum med badkar i badrummet. Enda minuset är att vi inte har air-con så det blir lite varmt att sova. Här finns inte helelr internet så detta inlägg skriver jag faktiskt i Word och sen tänker jag copy-pasta det till blogger när jag har nät nångång senare.

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar