tisdag 30 mars 2010

Solbränd

Hejsan!!

Skit, jag har brännt mig i solen idag. Hela övre ryggen är knall röd. Fast jag har satt solkräm, fast jag har en ordentlig grundfärg och inte har jag bränt mig tidigare dagar på stranden fast vi varit lika länge. Dessutom var det ju molnigt i morse. Jag fattar inte! Solen är allt bra konstig, eller så är det min hud som inte kan bestämma sig. Så nu blir det skuggan resten av dagen och imorgon tror jag att vi far till vattenparken igen så då kan jag har på mig min surfskjorta.


Ser jag alls brun ut? För jag e nog...

Det känns för övrigt lite synd att jag är som brunast nu. Så brun som jag aldrig tidigare varit i mitt liv och sen får jag inte ens skryta och jämföra mig med er alla blekfisar hemma i Finland. En månad i Sibirien kommer nämligen garanterat att slita bort all brunhet... Snyft!! Men jag hoppas att det är som så att huden kommer ihåg brännan och att sommaren sedan kommer tidigt och jag blir brun och snygg snabbt igen...

Nåt dumhuve fixade förresten en punktering till vår skoter i går. Medan vi var på stranden så hade nån tryckt en bit ståltråd igenom vårt bakre däck. Som tur fick vi den fixad tills idag och det blev inte ens särskilt dyrt. Men störande! Vem gör någå sånt? Killen på vårt hotell som vi hyrde skotern av sa att det är ganska vanligt. Sen försöker skadegörarna "hjälpa" mot betalning, men det gjorde nog ingen till oss igår. Typiskt nog hade vi dessutom farit till en strand lite längre bort, ca. 2km från hotellet så vi måste gå med alla strandgrejs och surfbrädor....

Nu är det inte längre många dagar kvar av värme och strandliv.... På lördag flyger vi ju vidare. Hjälp! Kan ingen stoppa tiden?!

1 kommentar:

  1. Hah, ja tycker bara att de e rikit bra att all din brunhet hinner försvinna före du kommer hem igen!!däremot har ja inget behov av att stoppa tiden (även om ja ju såklart sku kunna!!) eftersom jag tycker de ska bli ganska kiva att ha er tibax ti vårt kära fosterland!!

    SvaraRadera