söndag 8 augusti 2010

Hemma igen

Pust! Hemma igen efter ett jätte lyckat scoutläger. All mat som jag lagade blev dessutom jättegod. Scoutläger är nog så kiva. Jag har fått ut så otroligt mycket av att vara scout. En grej som jag tycker ät lit erolig är att mina föräldrar båda varit aktiva graniscouter för typ 30 år sen. Mamma var dessutom också vu-ledare i många år och stod allt som oftast i köket under lägren... Så helt tydligt går jag i deras fotspår.

Men lite skönt är det nog att vara hemma. Att gå i duschen och tvätta bort allt damm och att få sova på en madrass i lakan. Jag tycker nog inte något vidare om att sova på hård mark och i sovsäck!

Inte ett enda foto har jag tagit på hela veckan. Har liksom inte hunnit. Jag har barat laga mat, diskat och passat vun och gamyler hela veckan.

Vad det är hett igen förresten! Härligt. Igår kväll kunde jag ha bara sommaklänning ända till midnatt utan att frysa ett dugg. I Finland, i augusti!! I like a lot :) Hoppas alla somrar kommer att vara sådana som denna i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar