torsdag 26 augusti 2010

Ludd i hjärnan

Jag mår inte mera illa men jag känner mig inte helt på topp ännu. Känns som jag har ludd på hjärnan. Allt går liksom i slowmotion och jag orkar inget och gör ännu mindre. Och jag som har en super lång to do-lista. Som vanligt. Som tur finns det inget super akut på den...

 

Stickandet går sådär. Jag har nog lite överskattat mina sticktalanger. Det där med flätor ger jag nog upp. Slätstickning får det bli. Men jag vill ju ändå att tröjan blir snygg! Så att jag kan använda den, också annanstans än på landet... Annars sätter jag ju allt arbete på den i onödan. På garnstudion finns hundratals gratis stickmönster, instruktionsvideor och inspiration. Men det är ju inte så lätt med stickmönster. Alla förkortnigar och termer som jag inte riktigt förstår. Och alla numror sen?! Hur skall man vet ahur många maskor man skall ha? Nåja. Jag skall nog klara det. Hoppas den blir klar ens till jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar