onsdag 13 oktober 2010

Städ och ordningsdag

Eftersom vår lägenhet är en enda oorganiserad dammhög så tänkte jag försöka göra något åt saken idag. Ordan och gå igenom papper i bokhyllan, dammsuga. Städa bort sommarkläder och tunna rockar. Torka damm på alla ytor. Varifrån kommer förresten allt damm? Det känns som att allt är dammigt direkt efter att man dammsugit ändå.... Minst en gång i veckan måste man ju dammsuga. Pust! Vad kostar det att anställa städerska? Och hur fungerar det med skatte-hushållsavdragen... Hmm! Borde kanske kolla upp.

Ungefär så här ser jag ut när jag städar... NOT!! Hahha, jag har världens fulaste hemmakläder på mig. Korta collegebyxor och urtvättad college...


5 kommentarer:

  1. Damm e mesta dels döda hudceller :) så nu vet du de!

    SvaraRadera
  2. UjUjUj, det ville jag ju inte alls veta!! Som tur har vi nu mycket mindre döda hudceller i vår lägenhet eftersom jag har dammsugit :)

    SvaraRadera
  3. hihi, men i matildas finns de säkert massor ;)

    SvaraRadera
  4. fina bilder på dig när du städar

    SvaraRadera
  5. TackTack! Visst liknar det mig?? :)

    SvaraRadera