fredag 19 oktober 2012

Hur kan bebiprylar vara så söta?!

Babystuff

Det finns så mycket söta bebikläder och saker i butikerna att jag känner att jag vill köpa alltihop... Prylarna på collaget från bl.a. lindex och H&M .

Jag måste verkligen hålla mig på min vakt. Så jag inte blir totalt bebipryls-shopaholic alltså. Bebikläder och prylar är ju bara för söta. Jag vill köpa upp varenda bebiavdelning i hela stan. Det är på riktigt livsfarligt att gå och titta på bebisaker i det här skedet. Kanske det är någo hormoner som gör att man känner att man helst borde köpa med sig allt som är gulligt och mjukt och storlek miniatyr?! Nåja, de första små plaggen är inhandlade och nu har jag shopstopp tills nästa år. Bebisar behöver ju faktiskt inte så mycket i början. Dessutom har vi ju snälla vänner och bekanta som lovat låna lite kläder till oss. Så inga mera bebikläder nu på ett tag... Eller jag skall åtminstone försöka...

10 kommentarer:

  1. Små babyn behöver visst mycke kläder för att 1 att mamman har lov till att shoppa och två om man int hela tiden vill ha bykmaskinen och snurra för futtiga 4 klädesplagg ungefär :) Okej vår Lillis spyr rätt mycket så vi får faktist byta outfit sådär 3 gånger i medeltal per dygn :) Kanske de är därför jag anser att mycke kläder.. men de finns så massor me söta och fina barnkläder så man sku gärna ha skåpen proppande fulla :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant det där med spyende... Fast vi har nog en bra tvättmaskin och tumlare :/ Och sen växer de ju så fort också! Så såå mycket behöver nog inte. Dessutom har jag tänkt att det är bättre att vänta tills nästa år då jag kanske sedan vet hur mycket vi får låna och vad som på riktigt behövs... :)

      Radera
  2. Jag tror det sitter i samhället och i huvuden på de blivande föräldrarna, oftast väl mammorna, att man "borde" ha ett begär till bebiskläder och bebistillbehör när man väntar sitt första barn. Jag har aldrig förstått det speciella med bebiskläder. Bebiskläderna har ett praktiskt syfte precis som de kläder du och jag har på oss, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det sitter helt tydligt i mitt huvud att jag vill köpa ALLT möjligt gullig. Jag skyller dock på hormoner istället för på samhället ;-) Och klart huvudsyftet är att de skall vara praktiska. Men, precis som med mina egna kläder sp vill jag ju att de ser trevliga ut på samma gång!

      Radera
  3. Jag tycker också att det är helt okej med en ordentligt förråd med kläder åt en liten baby. I början var vi tvungna att byta kläderna på lilltjejen 4-5 gånger per dag, och vissa dagar var så hektiska att man bara inte orkade tänka på något byk etc. Det är klart att det inte lönar sig att ha en massa kläder i storlek 56, men 62 och 68 tex använde vi länge. Och jag tycker nog att man ska njuta av allt denhär fina fasen i livet har att erbjuda, blir man glad av att köpa sockersöta kläder åt sitt barn, så so what, go for it och njut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej :) Jag tror jag skall följa ditt råd och köpa lite till då :) Så hur många bodys per storlek behöver man då?! Typ 8?! Eller måste man då också tvätta varje dag? 10st?! Och hur många 50? Behöver man mindre än 50?

      Radera
    2. Typ 8 tycker jag låter bra :) I storlek 50 hade vi bara några små plagg, typ dom flickan åkte hem i och någon body och något par byxor till, fler i storlek 56. Vi använde 56cm de första två månaderna ungefär. Mindre än 50 behöver man knappast. Som sagt satsade jag mera på att köpa 62cm, men tycker nog det är skönt med passligt stora kläder, alltså inte för stora, på en liten baby, lättare att hantera den lille.

      Jag inhandlade mycket på H&M, Lindex och något på Name It. Tycker mycket om Polarn o Pyrets kläder också, och för de minsta har de så härliga jumpsuits som e så lätta att använda med en baby, och babyfiltarna är härliga också.

      Radera
    3. Tack för ditt svar. Då skall vi inte köpa fler 50:or för jag har redan 2st. Men några till 56 och sedan mest i 62 och uppåt :)

      Radera
  4. ifall ni skall ha många barn så barnkläder skall hälst inte torktumlas,,, färgen försvinner. Då är de bra att ha mycket kläder så behöver man inte tvätta varje dag. Efter att barnet är ute lär man sig snabt vilka var fiffigt köpta och vilka inte lika fiffiga ;-)

    Lindex och Name it är dom bästa! och utekläder så är det polarn och pyret :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker nog tumla... Hatar svätt som hänger framme. Det förstör feng shuin ;-) och mina nerver. Inte tyvker jag att färgen försvinner från våra vanliga kläder så hur skulle de försvinna från bebikläder?! Men sant det där med mycket kläder så man slipper tvätta varje dag. För det är varken trevligt eller bra för miljön (inte för att tumling är det heller men jaja..)

      Lindex har en massa fint och kvaliteten verkar bra. Polarn och Pyret har jag också hört en massa bra om! Tack för tipsen!

      Radera