tisdag 9 september 2014

Dagiskläder

I och med dagisstarten hade vi ett behov att uppdatera Hubbes garderob. Under sommaren har vi så gott som bara använt shorts och t-skjortor. Många av plaggen och skorna som vi använde under våren har blivit för små. Jag tycker om kläder som är sköna och praktiska, men samtidigt måste de se lite tuffa ut också. Mina favoritmärken ända sedan Hubbe varit baby är Name It och Benetton. Båda har plagg som passar hans kroppstyp, kvaliteten är bra, de är snygga och sköna. Fiffiga utekläder och regnkläder behövde vi också. Dessutom i dubbel uppsättning så vi inte behöver släpa av och an varje dag. Mycket av kläderna har jag hittat på loppisar, både på nätet och t.ex. Nella&Nuttu.

Hubbes dagiskläder

Fina, bekväma, praktiska och snygga. Ungefär så här ser Hubbes vardagsgarderob ut. Mjuka jeans och sköna blusar/bodyn. Speciellt den randiga blusen gillar jag. Name It jeansen med muddar uppe och nere har vi haft i tre olika storlekar. De är helt enkelt bäst!Alla plaggen här ovan hittar du på Bootz.com. De flesta dessutom på rea just nu... 
Hubbes höstkläder

Jackor i olika tjocklekar, windfleece, gummistövlar och bekväma lenkkare. Bra kläder för en dagispojke som älskar att vara ute. Halaren är superfin och jag funderar på att klicka hem den... Någon  varmare vinterhalare har Hubbe nämligen inte ännu! Bomullsmössor går det åt massor hos oss. Av någon anledning så försvinner de så lätt. Samma med vantarna. Vindfleece är ett av de bästa plaggena. Polarn och Pyrets klassiker är superb, men jag klämde lite på Name-its här om dagen och den verkade bra den också. Regnkläder och gummistövlar behövs också garanterat i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar