torsdag 25 september 2014

Ut på äventyr

Idag bär det iväg på äventyr. Inte allt för exotiskt men inte mindre roligt för det. Vi skall nämligen åka på kryssning till Stockholm. Och inte bara vår lilla familj utan hela min stora. Mina föräldrar, systrar och deras killar. Det kommer bli så kiva! Det är flera år sedan jag varit i Stockholm sist. Troligen blir det så att vi delar upp oss lite. Killarna är inte precis sugna på shopping så de får ta Hubbe till Skansen eller Junibacken istället medan vi syrror tar med Mamma och hennes plånbok till butikerna. Det här blir första gången Hubbe far på regelrätt kryssning. Jag räknar inte de två timmarna på båten till Tallinn i somras som kryssning. Han kommer säkert älska bollhavet. Hoppas han tycker det är lika roligt att sitta länge på restaurang också... Orsaken till att vi åker iväg är förresten ganska fin. Imorgon är det nämligen hela 30 år sedan mina föräldrar gifte sig. Pärlbröllop kallas det tydligen (enligt google). Trettio är är minsann en ganska lång tid som gifta, en riktig bedrift. Grattis Mamma och Pappa. Hoppas det blir minst 30 år till!
Yoyon kommer förstås med på resan. Hubbes och mina grejer packade jag i en kabinväska eftersom det blir enklare för mig att kunna dra istället för att bära då vi skall åka in till Olympiaterminalen med kollektiva färdmedel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar