tisdag 30 juni 2015

En månad

Under veckoslutet blev Lillasyster redan en månad. Hon är nu allt mer "med". Följer med blicken, lyssnar och ger till och med små leenden nu som då. Hon är också mer vaken varje dag. Till och med flera timmar i sträck. En stund kan hon också ligga nöjd på en filt på golvet eller sitta i sittern, Om kvällarna har hon ofta magknip en stund och är lite gnälligare. Om hon är missnöjd så blir hon alltid nöjd om jag knyter bärsjalen och har henne i den. Hon sover bra, både på dagen och natten. Också på dagarna kan hon sova upp till tre timmar i sträck. Det underlättar så mycket då man har en Hubbe och ett hushåll att också ta hand om. För tillfället har hon en massa hormonnippor i ansiktet, stackaren, helt babyacne. Men månne de inte försvinner om nån vecka. Och jag tycker hon är världens sötaste ändå! Hon växer så det knakar och de minsta plaggen är nu för små. Jag försöker febrilt använda alla fina klänningar vi fått i storlek 56 nu också på vardagar så att vi hinner använda allt innan de också hinner bli för små. Jag kan inte förstå att det redan gått över en månad sedan hon var inne i magen och bökade på så jag hade det obekvämt. Tänk att det var just hon. Älskade Lillasyster!

2 kommentarer:

  1. Guud vad fort de går. :) Redan en månad. Jag tyckte de var nyss jag hittade hit och du inte hade långt kvar alls. Jisses.. Snart är de min tur, bara 12 dagar till bf nu. Läskigt!! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj! Lycka till sen när det väl sätter igång. Det kan ju börja när som helst. Så spännande :)

      Radera