söndag 28 juni 2015

Full fart

Jag tror minsann att dygnets minuter går fortare sen Lillasyster föddes?! Det känns i alla fall så. I synnerhet då man är ensam med båda filurerna. Men men, hittills har allt gått fortsatt fint. Även om jag nog varit lite svettigare några gånger än vad jag var med bara ett barn. Lillasyster har också varit lite skrikig några kvällar nu. Men eftersom hon fortfarande sover nästan magiskt bra om nätterna så tar jag det med ro (Inatt från 23-5:20 och sen från 5:30-8:30, alltså nio timmar sömn för mej med ett uppvak, helt fantastiskt!). Även om skrikiga bebisar nog inte är så roligt minsann. Tur man är två vuxna hemma om kvällarna också! Skulle hon skrika på dagen när jag är ensam med Hubbe så skulle det nog kännas väldigt mycket jobbigare. Och hoppas det här nu bara är en snabbt övergående liten fas. Vi har haft en massa program och besök också. Så det har förstås också bidragit till att tiden rusat. Men jag tänker att det är bra att hålla oss upptagna så blir det inte tråkigt åtminstone... 
I veckan hade jag min fina väninna Marika och min Guddotter på besök. Jag bjöd på denna sallad med sparris och kallrökt lax. Sedan dess har jag inte haft tid att ta några foton så därför får denna bild illustrera detta inlägg. Skall försöka skärpa mej med fotandet. Inte bara för bloggen utan mer för att det är så kiva att se tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar