måndag 15 juni 2015

Måndag

En vacker ros som jag fick av en väninnan på besök förra veckan. 
Dagarna fortsätter att gå. Och tvåbarnslivet går fortsatt fint. Nästan så jag väntar på att när månne det blir jobbigt?! I natt fick jag sova från 11-4:30 och sen till 6:30 för snabb amningspaus, och så sov ännu båda barnen till halv nio efter det. Jag vaknade till och med före Hubbe ungefär tjugo över åtta, totalt utvilad. Inte precis vad jag hade väntat mej måste jag erkänna. Skall det verkligen vara så här lätt? Att fixa frukost med båda barnen ensam funkar också fint. Lillasyster hålls nöjd i sittern, i synnerhet om man gungar henne lite emellanåt. Hon ammar också snabbt och effektivt så jag känner mig inte alls fast i timtal på soffan. Däremellan sover hon mest, också på dagarna. Hubbe sover också bra både på dagarna och nätterna just nu. Däremellan leker han fint med Maken, mej eller till och med själv en stund. Igår fick han dessutom tågbanebitarna jag fyndade på ett fb-loppis för en tid sen så de har varit väldigt pop sen dess. Nej, på oss går det sannerligen inte någon nöd. Och jag känner mej också riktigt hoppfull till att klara vardagen med två barn ensam sen när Maken återvänder till jobbet om en vecka!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar