lördag 13 juni 2015

Vårt lilla projekt

BEFORE: Ful störande fläkt som förstör hela bakgårdens stämning. Men som är nödvändig så den vill vi inte ta bort.... Då gäller det att täcka in den, men ändå så att den får tillräckligt med luft för att fungera. Man kunde köpa färdiga skydd också, men det var inte tillräcklig utmaning för Maken tydligen... Och med egetbyggt kom vi undan med halva kostnaden!
Man kan ju inte bara slöa på soffan under föräldraledighet. Lite små projekt måste man ha. På vår terass står en otroligt ful luftvärmepump och förstör feng shuin. Men den är bra att ha, speciellt om vintrarna då vi sparar hundralappar i värmekostnader... Så ända sen vi flyttade har jag stört mej på den. Passligt nog har jag en väldigt händig Man och nu då han "bara" är hemma om dagarna så har han äntligen haft tid och planera och verkställa ett snyggare skydd till pumpen. Mitt ansvar har varit att måla allt. Så jag har nog jobbat nästan lika hårt jag också. Nu är det nästan klart... Igår kväll målade jag det sista och nu skall Maken bara skruva ihop finesserna. Det färdiga resultatet kommer om nån dag!

Min uppgift under dagssömner och kvällar då barnen sovit. Måla måla. Skönt att röra på sig och göra någon nytta! Jag gillar att måla.

2 kommentarer:

  1. Vi fick en värmepump/AC installerad i förrgår. Skönt med lite svalare än +25 inne. Som tur hörde det till husbolagets regler att man måste gömma utedelen, så den fick genast ett fint spjälhus runt sig. Bara målfärgen saknas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom vår bakgård inte har någon insyn så är det bara vi som lider av fulheten så Husbolaget har inte någon åsikt i saken... Men nu är skyddet äntligen klart! Och det blev så bra. Äntligen! Förutom att pumpen ute är ful så älskar jag annars vår luftvärmepump. Den är nog så skön både på sommar och vinter :)

      Radera