lördag 31 december 2011

Årslistan

Samma årslista som ifjol:
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Började jobba heltid, flyttade in till centrum och satte ut bröllopsdatum.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jo många. Överhuvudtaget har jag varit bra på självutveckling i år och tänker fortsätta nästa år också!
3. Fick någon du känner barn?
Nej, men flera av mina goda vänner väntar barn så nästa år kommer det ploppa bebisar titt som tätt! Så kiva.
4. Dog någon som stod dig nära?
Som tur inte.
5. Vilka länder besökte du?
Inte så många. Bara Indien. Å Estland, om det nu ens räknas som utomlands mera...  
6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Mer resor skulle jag gärna åka på.   
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum kommer fastna från i år. Eller Utöja-massakern 22 juli i så fall, men det vill man inte minnas.
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att vi flyttade in till centrum. Älskar att bo här!
9. Vilket var ditt största misstag?
Jag tror inte på misstag. Det är liksom ingen idé att gräma sig över sånt som hänt. Så därför har jag alltså inte gjort några misstag :)
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Jag har ju knappt shoppat i år! Men kanske min Karen Millen klänning som jag hade på Bloggalan.




En del av vad jag gjort i år: Åkt båt, druckit vin, njutit sommaren, sprungit MidnightRun, ätit gott i Borgå och gått på Bloggala.


11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och hyra?! Gud så tråkigt.
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min familj och mina vänner (samma svar som ifjol)
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näpp, frisk som en nötkärna.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Britney, In love with a Criminal.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Ganska samma som tidigare, det vill säga glad och lycklig för det mesta :-)
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Kanske studerat lite hårdare så att jag sku vara färdig nu... Men jag blir färdig till våren istället!
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Slösurfande på nätet kanske.
18. Hur var din julafton?
Annorlunda, eftersom den spenderades hos Fästmannens föräldrar istället för hos mina egna. Men riktigt mysig och trevlig ändå.
19. Blev du kär?
Jag blev nog faktiskt ännu kärare i Fästmannen än tidigare. Om man nu kan bli det :)
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Tittar ej på tv. Kollar nästan allt från datorn. Där gäller Despis, GG och Greys. Modern Family och PanAm har vi kollat på tillsammans med Fästmannen. Från Arenan har jag tittat på den danska serien Borgen. Och nu de senaste dagarna har vi sett på ”Där vi en gång gått”.



Jag umgicks en del med mina fina systrar, odlade chili från frö, besökte Fästmannen som jobbade i Indien i två månader, va brudfrämma på Maddes och Filles bröllop och stickade en hel del.


21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä jag hatar inte nån. Sysslar inte med sånt det tar och ger bara negativ energi.(samma svar som ifjol!)
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Hjälp! Kommer inte på en enda specifik bok. Även om jag läst nästan en bok i veckan! Hm... Nu kom jag på en: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den var underhållande.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Tove Styrke, Michael Bublé och Justin Bieber
24. Önskade du dig något som du fick?
Massor!
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nå ännu har jag ju inte vunnit på lotto så...
26. Vilken var årets bästa film?
Tangled, den nyaste Disney-animationen. Har sett den två gånger och den är bara så bra!!
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Blev utbjuden på restaurang av Fästmannen. Drack vin med Mamma och Pappa och fick fina presenter. En vecka efter min födelsedag ställde jag till med stor lyckad tjejmiddag.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Kanske alla härliga människor som jag lärt känna via bloggen. Det trodde jag aldrig när jag började blogga.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Bekvämt men rätt stiligt. Ibland mer romantiskt, ibland mer stelt. Rätt klassisk.
30. Vad fick dig att må bra?
LCHF och alla sköna lenkkin.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Fortfarande är jag nog inte så hemskt sugen på någon kändis... 
32. Vem saknade du?
Faktiskt ingen. Alla har varit rätt så tillgängliga i år. Härligt!
33. Vilken var din bästa månad?
Sommarmånaderna. Jag älskar sommaren!
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Nå alltid finns det ju saker man kunde ha gjort bättre. Men gjort är gjort och kan inte ändras på. Jag blickar framåt istället.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Rätt så mycket faktiskt i och med att jag kommer att jobba heltid. Sen skall vi ju också gifta oss i augusti. Spännande!


Helsingfors var vackert, jag lagade massor med chokladpraliner i julklapp, i augusti klädde jag ut mej till flugsvamp och i spetember firade jag min födis med alla härligaste vännerna.
Tack 2011! Det har varit ett bra år! Jag är så tacksam för allt 

underbart som mitt liv för med sig. Ser med stor förväntan 

fram emot 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar