söndag 11 maj 2014

Eurovisionskväll

Jag älskar eurovisionen. Är kanske inte riktigt lika stort fan som Catten eller Muffins, men nästan! De senaste fem åren har vi tittat på eurovisionen tillsammans med våra kära ex-grannar, men i år passade det inte för dem. Så Maken och jag fick ha kisastudio på tumis istället. Det gick faktiskt helt bra det med, vi tjuvstartade morsdagsfirandet med lite champagne, jordgubbar, ost och oliver som kisasnäcks. Min absoluta favorit i år var Holland, och i ett skede såg det till och med ut som de skulle klara sig till vinsten, men så kom Wursten och knep segern. Helt berättigat det med. Jag gillade även hens låt och framförande, men den var aningen tråkigt för min smak. Ganska bra hade jag tippat hela top tio i år förresten! 8/10 rätt. Bara Ryssland och Norge som överraskade mig. Jag hade trott att Finland och Polen skulle vara på deras platser istället... Men Finland var ju nära (11! Wow!) och jag tycker bara det är glädjande att inte boobs säljer så bra som jag hade trott... 
Schlagerdags!
Naminami!
Klottiga poäng anteckningar. Mina poäng först och Makens längst till höger. Top trean (suddig längs ner) fick jag 100% rätt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar