tisdag 6 maj 2014

Resegarderob

Varför är det så att man har mest lust att shoppa när man är pank och mest av allt bara skall spara varenda slant man har?! Så är det i alla fall för mig. Och just nu är det sommarkläder inför den stundande Floridaresan jag har lust att klicka hem. Hittade massor med fint på H&M:s nätsidor... Både till mig och till Hubbe. Men nej, skall nog inte slutföra köpet. Jag vill nog spara shoppandet till USA istället. Men det är inte lätt att låta bli!

Florida-shopping

Lite fina sommarkläder till mig. Speciellt hatten, shortsen och de fina svarta sandalerna väcker grymma ha-begär!

Florida-Hubbe

En massa fint till Hubbe, älskar speciellt de rutiga shortsen och hatten!

8 kommentarer:

  1. Vi har hatten från HM. Älskar den och Kisen gick till och med på att ha den på för det mesta! Men man måste passa på så den inte flyger iväg :D
    Shopping tips: om det finns en Macy's varuhus dit ni åker så har de ofta märkesvaror på rejält nedsatt pris, jag köpte massor med Ralph Lauren på 70% i DC (dessutom deras billigare utgångspris...). Om du tar med ditt pass så kan du få "turistrea" från Macy's info på ytterligare 10%.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh! Månne jag inte hittar till en Macy´s nånstans på vår resa hoppeligen :) Jag är nog sååå amerika-shopping sugen att det inte är klokt :) Hatten tar ju lite onödigt plats i väskan också... Kanske vi hittar en där istället?!

      Radera
    2. Jag svängde den upp och ner och packade kläder i den :) men jag är bombsäker att där finns coola babyhattar, det är ju dessutom en rolig souvenir! Avundsjuk i förhand på amerikashopping, har grym DC abstinens. Sephora känner du säkert också till, min hobby är att jämföra priser och sephoras priser var åtm 2012 så gott som taxfree priser (lancomes mascara 26 dollar mot 24 i tax free, tex.)

      Radera
    3. O jag rekommenderar nog att du sparar det mesta av shoppingen till USA, första resan hade jag svårt att hitta vad jag sökte men när jag lärde mig logiken så blev det livsfarligt. Deras shopping malls är nog utan like, shoppinggator är ju också kul men köpcentren är nog sin egen upplevelse :) ah, tur att jag är här hemma i tråkiga Finland :P

      Radera
    4. Hej!
      Råkade in på din blogg, och såg att du är på väg till Florida. Vi bor i Fort Lauderdale (jag, min finska man och vår 7 månader gamla son), och kan tipsa dej om lite shopping :)
      Nu har jag inte läst din blogg så noga att jag skulle veta vart i Florida ni är på väg, men lite allmänt: Carter's har bra baby/barn kläder och ofta -30% eller -50% på mycket. Dessutom har de en likadan hatt som den på HM för babysar :) Shopping Mallen Sawgrass Mills i Fort Lauderdale är en av Nordamerikas största outlet-malls, och där hittar du garanterat allt du behöver :) Bl.a. Tommy Hillfiger kids och Ralph Lauren kids har en massa att välja från. För billiga märkeskläder rekommenderar jag Marshalls, TJ Maxx eller Burlington Coatfactory. Dessa är billiga butiker som köper upp större lager av andra butiker och säljer sedan för typ inga pengar alls. Men för att gå in i dessa ska man vara på humöret att gräva lite bland de långa räcken av kläder, alla märken är huller om buller enligt storleken, men framför allt bland barnkläderna kan man göra riktiga fynd för en liten slant.

      Trevlig resa, och hoppas på mycket bra shopping :)

      - Aurora

      Radera
    5. Oj jess vad bra tips! TUSEN tack! Vi kommer med stor sannolikhet att stanna i Ft Lauderdale några dagar, så du får väldigt gärna dela med dej av fler tips. Var äter man barnvänlig? Bäst att bo? Osv... :)

      Radera
  2. Jo! Spara shoppingen till USA. Jag älskar också att shoppa där, och älskar outlet malls, macy's, vanliga malls, you name it. Jag brukar resa med nästan tom kappsäck när jag far till USA, och jag kommer hem med tomt konto.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kommer det nog att bli för mig också har jag på känn....

      Radera