fredag 2 maj 2014

Matdagbok dag 4 och 5

Alltså suck! Min vecka som började så hälsosamt och bra har totalt spårat ut. Har inte orkat laga mat eller tänka på vad jag stoppat i mig under de två senaste dagarna. Igår hade vi en riktigt hemmaslöar dag efter vår Vappenfest, åt rester och onyttigheter. Och idag har jag liksom fastnat i samma spår. Imorgon måste jag skärpa mig! Min matdagbok som skulle få mig att äta bättre och inspirera er, nu skäms jag bara.

På första maj åt jag detta:
Frukost: yoghurt, banan och kokosflingor, same same
Lunch: Knackisar, potatissallad, prickikorv och grönsallad, rester från vappenfestens grillparty
Middag: Samma som till lunch
Övrigt: Chips, kanske fem nävar och kokis, två burkar (Blä, så onödigt!), en kaffe med mjölk
Lunchtallrik på första maj
 Idag har jag ätit följande:
Frukost: Rågbröd med prickikorv och gurka
Lunch: Hotdogs
Middag: Thaibox, frysmat som värms i mikron, Orkade bara inte laga någon mat eftersom Maken inte skulle äta hemma idag...
Övrigt: En mellanmålssmoothie med yoghurt, kvarg, jordgubbar och lingon, två koppar kaffe med skummad mjölk
Frukost: Smörgås med Ridderheims gourmet prickikorv och gurka. Gott, men efter två timmar var jag hungrig igen!
Min ytterst näringsfattiga och kolhydratrika lunch... Suck!

2 kommentarer:

  1. Ja men exakt så! Huj vad man känner sig ohälsosam. Tänkte börja det nya livet idag, måndag, men istället åt jag pizza. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att man alltid kan börja sitt nya hälsosamma liv imorgon ;-)

      Radera