torsdag 17 juli 2014

Finsk sommar

Efter Floridiansk sommar är det nu dags för lite finsk sommar för vår del. Och finsk sommar spenderas enligt mig i skärgården. Så dit bär det av så fort Hubbe vaknat från dagssömnen och Maken kommit hem från matbutiken. Vi stannar en dryg vecka. Till nästa veckoslut måste vi ta en pitstop i stan, jag skall nämligen få äran att bli Gudmor till världens sötaste lilla Lilja. Men tills dess skall vi njuta salta iskalla (jämfört med Mexikanska bukten i alla fall!) dopp i havet, bastu, nypotatis, kortspel, utebrasa, båtliv, grillmat, blåbärspaj och annat underbart som hör finsk sommar till. Väderprognosen lovar dessutom sooool och 25 grader hela nästa vecka! Perfekt för att upprätthålla brännan...
Denna bild är från förra sommaren! Jag hoppas på likadana dagar som ifjol... Sandstranden på grannholmen är underbar. I år är jag som tur inte lika blek.
Kapten Hanna! Hehe. Eller jag är nog inte riktigt någon sjöbjörn direkt. Mer en landkrabba faktisk. Jag gillar inte när det gungar! Eller att hoppa i land....
Vackra vackra finska skärgården.
P.S. Har förinställt en massa inlägg så bloggen tystnar inte bara för att jag åker iväg. Bra vah?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar