söndag 11 januari 2015

Aningen misslyckad vinterutfärd

Så var vintern tillbaka med besked. I natt har det säkert snöat femton centimeter nysnö. Både Maken och Hubbe blev ju eld och lågor, medan jag som är lite mindre förtjust i snö, inte var lika ivrig. Nåh, de andra lyckades dock övertala mej att komma med till Oitans för en liten vinterutfärd. Tanken var att Maken skulle skida några varv i motionsspåret medan Hubbe och jag leker i Angry Birds parken och åker pulka. I mitt huvud lät det riktigt okej. Men direkt då vi kom fram till parkeringsplatsen kändes det inte riktigt lika bra. Jag hade grymt kisibrott och det blåste typ 15 meter per sekund hård vågrät vind över de öppna slätterna rakt från den stora Bodomsjön. Hubbe blev inte heller precis på gott humör av att det blåste in uppvirvlande snö i hans ögon när han satt i pulkan. Det blåste så hårt vid parken att man inte kunde stå med ansiktet mot vinden. Så vår plan fungerade inte precis... Som tur hade cafét öppet redan fast klockan bara var halv tio och det stor 10- på dörren! Så vi gick in, jag sprang på toa och allt kändes genast mycket bättre. Det fanns en lekhörna med angry birds leksaker och trägrejer och jag occuperade soffan framför den öppna brasan. Efter en halvtimme kunde jag också beställa munk, trip och latte och vi hade en riktigt mysig timme medan Maken kunde fara iväg i spåret. Så en helt lyckad utfärd trots allt, men inte så mycket frisk luft som jag hade tänkt mig precis...
Jag älskar öppen brasa! Så mysigt.
Hubbe tog ner alla leksakerna från hyllan direkt...
Okej, det syns kanske inte på bilden, men det blåste faktiskt jättehårt där ute!
Det här var lite mysigare än snöstorm......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar