måndag 5 januari 2015

Lugna dagar

Så här har det sett ut på soffbordet varje kväll i år. Ser ni mini-kubusen?! Jee, jag fick den i julklapp av syrran. 
Året har börjat lugnt och skönt. Mycket hemmahäng hela familjen, några trevliga besök och tända ljus om kvällarna. Jag har hunnit städa ordentligt (även om det knappt syns längre), läst slut årets första bok och sovit långa nätter. Tyvärr har de lugna sköna dagarna inte haft tillräcklig effekt på mig för i morse vaknade jag med flunssakänningar i hela kroppen. Ont i halsen, frossa och musklerna värker. Troligen Makens julflunssa som nu kommit till mig... Skall verkligen försöka vila mig frisk idag. Hoppas det hjälper. Känns konstigt att vara hemma ensam. Så tyst utan Hubbe. Nej, nu skall jag ta och titta på Downton Abbey på Netfllix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar