måndag 16 mars 2015

Magister

Idag är en stor dag för mig. Jag har nämligen varit och hämtat ut mina magisterpapper från Universitet. Egentligen skulle jag ha hämtat dem redan på fredagen men då hade Hubbe feber så jag sprang till Porthania på lunchpausen idag istället. Och nu har jag dem då, på riktigt. Juris Magister. Det känns så stort! Själva titeln har inte egentligen så stor skillnad. Men det som känns bäst är att jag många gånger tvivlat på mig själv under de senaste åren om denna dag någonsin ens kommer att komma. Att få klart min gradu var psykiskt något av det jobbigaste jag gjort, helt på riktigt! Att skjuta upp den som jag gjorde ledde till att jag hade sååå svårt att få den klargjord, inte på grund av att det är svårt att för mig att skriva, för det är det inte, utan för att  det gav mej ångest varje gång jag öppnade dokumentet, gick till bibban eller ens tänkte på saken. Så då tänkte jag att det var lättare att bara strunta i hela gradun och skjuta upp den på framtiden... Nåh, i augusti tog jag äntligen mej själv i kragen och satt på bibban i en dryg vecka och angstades och svettades till långt in på kvällarna. Till slut hade jag en text som min professor kunde godkänna. Ett par vändor med små ändringar under hösten och nu har jag då äntligen pappren i min hand! Så fantastiskt. Och så här i efterhand kan jag ju konstatera att det varit riktigt ekonomiskt lönsamt att åka på studerande bussbiljett de senaste åren, hehe. Men annars rekommenderar jag nog alla som håller på med gradu och liknande att inte lämna det och ligga alls. Det blir bara värre! Men idag är jag nog så glad, lättad och stolt över mej själv. JurMag, inte så illa minsann!
Mitt betyg! Då måste det ju vara sant ändå. Jee!

19 kommentarer:

  1. WOW!!! GRATTIS!!! Megamegamega STORT grattis!!! Nu är de över, jeee!! <3

    // Hellu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeee! Aldrig mera gradu! Aldrig mera tenta! Wihuu wihuu!

      Radera
  2. Stort grattis härifrån!

    SvaraRadera
  3. Hjärtliga gratulationer, Magistern! :)

    Ö. Mippe

    SvaraRadera
  4. Grattis! Så himla himla himla bra det måste kännas! Nu ska du tvinga alla att kalla dig magister Stigzelius. Jag gjorde det iaf när jag blev färdig med studierna. H: magister von Kügelgen (Sen gick jag också omkring och hojtade "maisteri tarjoaa" varje gång jag var ute på bar med mina kompisar, ta det inte som ett tips om du vill hålla i pengarna.) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns helt obeskrivligt bra. Tur att jag inte springer på bar så ofta just nu, heh. Men Magister Stigzelius får man gärna kalla mig, haha!

      Radera
  5. Åh, vad fint jobbat, grattis! :)

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Tack. Int tog det bara sist och slutligen tio år, heh...

      Radera
  7. Grattis grattis, det var bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Grattis! Fira och belöna dig ordentligt nu, det är du värd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller som bäst på att fundera va min belöning skall vara, för nånting riktigt fint tänker jag absolut unna mig :)

      Radera
  9. Grattis! För mig räckte det också ca 3 år efter att jag slutade på PF att få klart gradun. Inte en höjdare att jobba och försöka skriva samtidigt - men skönt när det är över!!

    SvaraRadera
  10. Grattis! Fint att ha titeln svart på vitt!

    SvaraRadera