onsdag 25 mars 2015

Tidiga morgnar

Gäsp. Hubbe är helt tydligt redan inställd på sommartid, för hans tidiga morgnar bara fortsätter. Idag vaknade han redan tjugo över fem. Han har egentligen aldrig varit särskilt tidig om morgnarna tidigare så detta är helt nytt för oss. När han vaknar innan klockan 6 har han dessutom varit rejält sur, arg och ledsen. Undrar vad det är?! Mardrömmar? Eller är det bara ljuset som väcker honom och så får han inte sömn igen och är trött och cranky. Efter att jag tagit honom till vår säng brukar han oftast bli på gott humör igen rätt snabbt, men somna om gör han då sannerligen inte... Idag började han leka direkt. Speciellt kul för Maken som får agera häst, koja och rutchbana kl. 5:40 på morgonen, heh. Inte för att jag nu heller kan sova då men jag har åtminstone inte någon som hoppar på mig. Som tur är han så söt och rolig att man blir på gott humör fast man egentligen är trött. Kanske han inte längre behöver lika mycket sömn bara helt enkelt?! Jag får väl bara se det här som träning inför sömnbristen som troligtvis kommer att följa sen då "Tvåan" flyttar in hos oss...
Gäsp gäsp gäsp. Som tur blir man pigg om man går ut. Vågrätt snöslask har liksom den effekten....

4 kommentarer:

  1. Huuu! Vi skaffade just mörkläggningsrullgardin från Ikea för Enja började vakna bara tidigare o tidigare. Vi har fått sova ca en halv timme längre efter det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå om det inte lättar snart så borde vi väl göra samma... Jag märker också med mej själv att jag har svårt att somna om ifall jag vaknar efter att det börjat ljusna. Störande!

      Radera
  2. Vi har samma nu och de ledde till att cedde somna på dagis mitt i maten! O.o börjar bli ganska trött själv också an tidiga morgnarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många jag talat med som har barn i samma ålder som Hubbe som vaknar tidigt nu! Det är troligen ljuset :/ Det är helt konstigt att Hubbe orkat så bra på dagis tycker jag. Själv har jag varit helt zombie på jobbet.

      Radera