måndag 17 september 2012

Måndag-vardag

Så var det måndag igen. Och vardag med jobb som vanligt efter "graduledigheten". Gradun är tyvärr inte 100% klar och inlämnad till min stora förtret pga diverse sjukdomar. Men ca. 93% är nog "i paket" och den 30.9 har jag bestämt att jag skickar in den till min professor, färdig eller ej, hehe! Det blir kvälls- och veckoslutsskrivspurt som gäller nu i september. 
Lördagsgodis. Mumsmums. Jag blev bara sååå sugen på lösgodis att jag måste gå hem från uni via Makuuni... Min favomix består av surt, sött och hårt.
Söndagen spenderades lite skröpligt med halva dagen i migrän. Kände att hela nacken och ryggen var i lås och det liksom strålande upp i huvudet. Hua! Som tur lättade huvudvärken vid eftermiddagen efter ca. 30 minuter på spikmattan, huvudvärkspller och varm dusch. Så jag klarade av födelsedagsmiddag hos Makens familj för att fira att hans yngsta bröder fyllt 18år. Myndighetsålder, säkert den viktigaste födelsedagen för det flesta. Galet, då jag ännu minns dem som små 7-åringar som de var då jag träffade dem för första gången... Själv har man ju inte ändrats nämnvärt på 10 år.. Konstigt det där!
Så här såg jag ut i lördags. Det kändes som eeeevigheter sen jag sminkat mig och fixat håret ordentligt. Inte för att jag nu vet om resultatet blev särskilt anmärkningsvärt...
Annars var det ett riktigt trevligt veckoslut. Johan Glans och drinks på fredag. Graduskrivande och firande av Jasmiinas dubbel-examen på lördag och så migränsöndagen som var mindre trevlig då. Men på det stora hela så. Det kändes dessutom riktigt kiva att var tillbaka på jobbet igen. Paus från det mesta gör gott tror jag.
Present till Jasmiina. Blommor och ljusrött paket. Jag brukar köra enligt devisen köp presenter du egentligen själv skulle ha. Brukar funka på de flesta (förutom på Maken då...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar