fredag 23 januari 2015

Bokens år

Två av fyra böcker som jag läst i år. Jag kan speciellt rekommendera "Min Mormor hälsar och säger förlåt". Fredrik Backman skriver så fint. Man både skrattar högt och rörs till tårar, mest hela tiden. Inte den bästa boken att läsa på bussen med andra ord....
Tydligen är det Bokens år i år, fick jag veta via en artikel som en kompis länkade till på facebook. Och det passar ju mej alldeles utmärkt eftersom ett av mina nyårslöften är att läsa mer böcker. Hittills går det löftet som på räls och jag har redan slutför fyra böcker under det här året. Inte illa alls! Det är så skönt att läsa om kvällarna istället för att slötitta på tv. Jag läser också på bussen på väg till jobbet, perfekt att få utnyttjat den tiden till något vettigt. Idag var  vi dessutom till bibban med Hubbe för att hämta två böcker till som jag reserverat (så bra att det nuförtiden är gratis att reservera böcker på statsbibban!!). Nu vet jag bara inte om jag skall börja med att läsa Gone Girl eller Vackra Människor först?! 
Dessa två böcker hade jag reserverat på bibban. Nu klurar jag bara på vilken som jag skall börja läsa på först....

2 kommentarer:

  1. Har du läst En man som heter Ove av Fredrik Backman? Den är om möjligt ännu bättre än Mormor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte än men den finns på ska läsa listan! Gav den till Pappa i julklapp ifjol så det är bara att låna av honom :)

      Radera