onsdag 21 januari 2015

Vad jag inte gör

Jag är inte originell så därför vill jag också göra en inte-lista, liksom bla. Linn, Peppe och Smulan.

Jag äter inte leverlåda. Jag är inte bra på att städa eller hålla det organiserat i skåp hemma. Jag tvättar inte håret mer än en gång i veckan. Jag är inte så bra på finska. Jag äter inte majonäs eller marsipan. Jag stryker inte kläder, någonsin. Jag röker inte och har aldrig ens köpte en ask cigaretter. Jag är inte bra på att slutföra projekt, vare sej det gäller pysselalster eller gradu-avhandlingar. Jag läser inte en bok till slut om jag inte tycker den verkar bra från början. Jag kan inte tåla Uuno Turhapuro. Jag är inte bra på att komma ihåg små vardagliga grejer som räkningar, nyckelkort till jobbet eller att ringa tillbaka någon som ringt. Jag tycker inte om snö och kyla. Jag tar inte bort Iittala-tarrorna från glas eller ljuslyktor, för jag bryr mig helt enkelt inte om de är där eller inte. Jag färgar inte håret. Jag tycker inte om hundar, eller om några andra djur heller för den delen. Jag byter inte däck. Jag klipper inte gräs. Jag tankar inte bilen (om jag inte absolut måste). Jag är inte ekonomiskt lagd. Jag är inte långsint.
Jag skulle inte ha något emot att det skulle vara varmt, sommar och jag skulle vara på Jurmo....
Vad gör ni inte?

7 kommentarer:

  1. Tvättar håret en gång i veckan; hur gör du?? Hur kom du dig dit? Slutade du bara tvätta håret? Jag måste tvätta med 2 dagars mellanrum, då börjar det redan vara så fettigt och se asigt ut. Och det är med mycket möda jag kommit till 2 dagars mellanrum, en tid sedan måste det tvättas varje dag (efter att jag slutade med P-piller, då jag också fick min akne tillbaka) Så hormonerna har tyvärr sina fingar i saken (som i allt annat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske bara har sånt hår?! Har nog aldrig behövt tvätta särskilt ofta. Max var tredje dag :) Men när jag är gravid så blir det helt extremt. Det blir helt enkelt inte smutsigt :) Så troligen är det i allra högsta grad hormonellt!

      Radera
  2. Toppenbild!! Var är den tagen? Jurmo?

    SvaraRadera
  3. åhå! min lista skulle se ganska lika ut. förutom det där med hundar då, jag älskar alla djur (med päls och fyra ben, ormar och spindlar inte så mycket) och jag är tyvärr tvungen att tvätta håret oftare.

    SvaraRadera
  4. Jag går inte och lägger mig så tidigt som jag borde..:P

    SvaraRadera