torsdag 29 januari 2015

DIY: Fiskespel

Det som behövs är tygbitar, magneter, snöre och en träpinne. 
Efter en idé från denna underbara blogg fixade jag för en tid sen ihop ett fiskespel åt Hubbe. Tyg och pinne hade jag hemma, det enda som måste skaffas var magneter. De första jag köpte var dessutom inte tillräckligt starka för att fungera så jag måste beställa från nätet. Spelet blev faktiskt riktigt bra! Och Hubbe har fiskat en hel del sen dess. Roligast är att sitta på TripTrap-stolen och fiska fiskarna som ligger på golvet nedanför. Väldigt bra koordinationsövning också att pricka rätt med pinnen i luften... Inte så lätt för Mamma ens alla gånger!

Klipp ut fiskarna dubbelt i valfria tyger och sy runt, lämna en liten del öppen ex. på magen på fisken. Vänd sömmen in och ut, lägg in magneten vid fiskens mun, fyll med vadd och sy igen hålet.
Jag lagade 7 fiskar, men färre klarar man sig nog med!

1 kommentar: