söndag 20 december 2015

Lucka 20: Liten krans av pepparkakor

De flesta bakar säkert pepparkakor till jul. Det doftar ju så gott! Och så är smeten så god... Men själva pepparkakorna är inte någon stor favorit, hos oss i alla fall. Så om man vill pyssla lite med dem istället passar det utmärkt. Jag har nämligen fäst mina pepparkakshjärtan på en paffrundel med limpistol, så denna krans kan man inte äta! Den är enbart till som dekoration och doftspridare. Kristyren blev också lite hipp som happ, heh. Hade två otåliga filurer bredvid mej samtidigt som jag försökte spritsa. Men ni förstår säkert idén trots att just min krans inte blev den vackraste kanske...

Fem hjärtan och en stjärna, en paffrundel och ett juligt band. 
Dessutom hade jag bara köpekristyr, man får till mycket bättre genom att laga själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar