torsdag 10 december 2015

Lugnet före stormen?!

Det börjar vara nära nu. Att Lillasyster börjar röra  på sej vill säga. Hon kan redan dra sej snurrledes och svänga 180 grader. Och lite bakåt kommer hon också. Men emellanåt blir hon nog så frustrerad när hon inte når till den leksak hon vill. Annars tycker jag hon är förvånande nöjd på golvet. Jag vill minnas att Hubbe blev arg och frustrerad mycket snabbare. Och att han också svängde sej direkt till mage. Lillasyster kan nog fortfarande ligga långa stunder på rygg och leka också, vilket gör att hon inte tröttar ut sej själv lika snabbt. Väldigt tacksamt för mej som hinner göra en massa också fastän hon är vaken. Jag gissar att det snart är mer action nämligen. Jag borde ta och dubbelkolla alla Hubbes leksaker också och städa undan allt som är så smått att man kan stoppa det i munnen för att försäkra oss om att det inte sker några hemska olyckor. Hua! För min del får hon nog gärna hållas på plats en stund ännu....

Älskade lilla Pluppiluppan. Snart är det nog inte så lugnt längre hemma hos oss har jag på känn....
Nyinshoppade kläder på för första gången. Tunika från Newbie-Kappahl och byxor från Baby-benetton. Det är lite kaos här uppe i hallen förresten. Lite ordningsprojekt på G och en del grejer skall säljas/slängas/föras till källaren.

1 kommentar:

  1. Roligt att få lite lillasyster-uppdatering! :-) Varje liten grej hamnar i pincettgrepp här numera... Så du är nog klok som kollar läget, för nog går det snabbt så är det i munnen. Suck.

    SvaraRadera