måndag 18 januari 2016

Måndagsinlägget

Hoho. Hela dagen har jag försökt få till ett inlägg, men det är inte det lättaste med båda filurerna hemma. Idag hade jag storslagna planer på att samla mammapoäng genom att gå ut i snön. Men men, inte har vi varit ute ännu i alla fall. Det har ju snöat nästan hela dagen och det är så kallt. När det är under minus tio känns det inte så lockande... Men kanske en annan dag?! Vi har i alla fall haft en mysig innedag med billekar, målande och chokobollar. Barnen har också sovit helt i kors så jag inte fått någon egentid att fixa allt på to-do-listan. Tur det är en dag i morgon också. Jag är ganska så säker på att tiden börjat gå dubbelt så snabbt sen jag blev tvåbarnsmor?!

Att målar är roligt. Hubbe målade tre stycken orange stilleben. Eller en av dem var visst en rymdraket?!
På Hubbes önskan målade jag Elsas slott. Fast det ser ni väl... heh....
Parkeringshus och kaffe på soffbordet. Jag gillar inte att leka egentligen. Men en stund nu och då tvingar jag mej själv.  Mest försöker jag inspirera Hubbe att leka själv så jag slipper. Det fungerar så där varierande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar