söndag 30 december 2012

Året som gick

I januari var jag hurtig och sprang en hel del. Vintern var fin men det var nog mysigare med mys inomhus. Grannarna var på besök. De berättade den glada nyheten att de skulle bli tre i sin familj.
I februari föddes lilla Elliot och jag besökte honom på sjukhuset. Så liten och söt. Jag stickade sockor och la upp en stickskola på bloggen. Vi hade flickvänsmiddag med bara flickvännerna i kompisgänget och så hade vi spelkväll med Matte och Emma.
I mars forstatte jag med mitt lchf:ande och motionerande. Bröllopet planerades också och jag hittade min klänning. Vi firade påsk och Maken köpte sin Ipad.
I april satt vi på Grannens balkong och drömde om sommaren. Vi gick på Michael Bublé koncert och jag bakade en blöjkaka till Elliots dop. Inuti kakan fanns en överrasknings champagneflaska åt föräldrarna som överrasknings gifte sig i samband med dopet. Jag köpte mina Hunters på Hullut Päivät och vi for på resa till Bryssel-Champagne-Paris.
I maj blev det vår på allvar. Bröllopets planering fortsatte och inbjudningarna skickades ut. Vi åkte ut till skärgården och jag pysslade en brudkrona (som jag sedermera aldrig använde). Bröllopsskor inhandlades. I Juni firade vi 10 år tillsammans med Maken. Sedan åkte han iväg till Indien och jag drack mina sista glas champagne för året lyckligt ovetande om att en liten Hubbe börjat växa i min mage. 
Det blev sommar och  när Maken var i Indien passade jag på att ha en massa vänner på besök. Bland andra Hellu, Elliot och Marika hälsade på. Jag åkte också på båtutfärd med Makens familj. Fyra dagar efter midsommaren tog jag också ett graviditetstest, som till min stora förvåning var positivt. Jag måste sedan lura alla mina vänner på min möhippa att jag hade urinvägsinfektion för att inte avslöja graviditeten....
I juli gick vi på bröllop igen. Maken hade sina polttare och vi firade underbara dagar av semester i skärgården. Bröllopet närmade sig med stormsteg och vi pysslade bland annat ihops sittordningen en kväll.
Det blev augusti och dagen för vårt bröllop. All planering gick som smort och dagen blev ännu tusen gånger bättre än jag någonsin kunnat hoppas på!
Efter den bästa dagen i mitt liv åkte vi iväg på underbar bröllopsresa till Italien. Det var hett och jag var så lycklig. Som kompensation då jag inte fick dricka någon champagne eller rödvin så måste jag äta extra mycket gelato istället...
Sommaren gick över i höst och jag deltog i ännu ett par polttare och ännu ett fint bröllop. Kräftisar gick jag också på en par. Vi hade gäster, jag fyllde år och magen började så småningom sakta med säkert att växa.
Sen gick hösten plötsligt redan mot sitt slut och jag fixade eggs benedict på Makens födelsedag. Vi lånade vår blivande Gudson av grannarna ett par timmar och övade oss inför att bli föräldrar. Jag hade cravings på gröt och sen började jag pyssla inför julen. Nejlikor hade jag hemma nästan hela hösten. Bästa blomman då den håller så länge.
Det var mitt år i stora drag. Fem bröllop, fyra som gäst och ett som brud, tre möhippor, en för mig och två för vänner, tre bebisar som fötts och en som bor i min mage. En massa pyssel, matlagning och hemmafix. Härliga resor och sköna semesterdagar. Vilket år! Och 2013 kommer högst troligt bara att bli ännu bättre....

2 kommentarer: