lördag 22 december 2012

Full fart hela dagen

Pust! Här har dagen gått i ett sen klockan nio i morse. Att ha julledigt är inte direkt avkopplande hemma hos oss.... Nej allt måste ju fixas så att det blir någon jul. Helst skall allt göras på en och samma gång. Dessutom börjar jag känna av att jag är gravid. Jag orkar inte alls som jag brukar. Men som tur har jag ändå fått allt avkruxat på to do-listan. Bara två grejer kvar att göra imorgon och sen kan jag pusta ut och ta det lite lugnare. Här min dag i instagram bilder:
Vår julgran! Den största de hade... Typiskt :) Men fin är den, och den doftar SÅ gott.
Ett litet julstilleben på vårt vardagsrumsbord. Kanelkex, hyacinter, änglaspel och rött ljus. 
I morse monterade jag årets pepparkakshus. De blev mycket fina, om man får säga så själv.
Utanför vårt köksfönster händer världens största istappar. Vackra är de men samtidigt livsfarliga... Som tur går ingen på vår innergård nedanför fönstret.

4 kommentarer:

  1. Jättefina små hus! Limmar du ihop dem med lim, eller använder du smält socker?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Smält socker skall det vara. Har faktiskt aldrig behövt lim, men så är det mycket lättare att laga små hus en stora!

      Radera
  2. Det där pepparkakshuset ser så söt ut! :) Jag hoppas att din julafton var härlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Min julafton var just så härlig som jag önskade. Familj och traditioner, paket och underbart god mat!

      Radera