onsdag 5 december 2012

Bloggalalistan

Här kommer mina svar på Ratatas bloggalalista. Ses vi på Korjaamo ikväll förresten?!
Vad heter du och hur gammal är du?
Jag heter Hanna och jag är 27.
Vad kännetecknar dig? Frisyr, gångstil, längd, humor?
Kort, blond, gravid mage. Är så gott som alltid på gott humör.
Varifrån är du och var bor du just nu?
Jag har vuxit upp i Grani men bor numera i Helsingfors innerstad och trivs alldeles jätte bra med det.
Hur bor du? I ett eget hus ute på landet eller i en överprisad etta inne i stan?
Jag skulle faktiskt gärna flytta ut till en vit vacker egnahemshus villa i Grani eller Esbo nånstans. Räknas det som lande? Annars bor jag hellre i etta i stan....
Vad sysslar du med, har du jobb eller skola, möjligtvis bådeoch?
Jag är nästan färdig från juri. Jobbar på finansieringsavdelning på en stor bank. Det är därför som gradun inte blir färdig. Eftersom jag jobbar heltid och är helt slut på kvällarna och på veckoslutet hittar jag på alldeles för mycket annat roligt att göra...
Vad har du tidigare jobbat med eller studerat?
Innan banken har jag jobbat bl.a. på liten advokatbyrå, på uni med arrangerandet av juris inträdesprov, som lärarvikarie, skolgångsbiträde, inredningsbutiksförsäljare och barnvakt.
Vad gör du till fritids, vad är dina hobbyn?
Innan jag blev preggo brukade jag springa ett par gånger i veckan. Jag tycker också om att pyssla och laga mat. 
Civila status? singel/sambo/gift/barn/hund?
Gift med världens bästa Make sedan fyra månader tillbaka. Bebis på kommande i början av mars.
Vad vill du förmedla med din blogg? Diskuterar du viktiga frågor, skriver om din vardag, en drös vackra bilder?
Jag vill att folk skall bli glada av att läsa min blogg. Kanske inspireras eller få någon bra idé om nåt. Mest är det nog innehållslöst tjafs som inredning, matlagning, pyssel och min vardag. Men kanske det gör någon glad?! Jag blir i alla fall glad av min blogg. Både av att skriva den och läsa...
Vad tänkte du göra på Bloggpriset, festa huvudet av dig eller hem tidigt?
Eftersom jag inte får dricka skumppa samt annars också är lite extra trött nuförtden misstänker jag att jag kommer gå hem tidigt. Tyvärr! Ifjol hade jag ju sjukt roligt, ända till efterfesten!
Så här såg jag ut på galan ifjol. Med plommonlila klänning från Karen Millen och betydligt smalare midja än jag har idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar