tisdag 18 december 2012

Tandhygienisten

Eftersom man på rådgivningens order skall sätta sina tänder i skick tills dess att ens bebis föds så skall jag idag göra ett besök hos tandhygienisten. Jag har aldrig behövs slipa bort tandsten förut så jag är lite skraj. Kommer det göra ont?! Ilar det hiskeligt?! Kommer mitt tandkött blöda hela kvällen?! Sådär överlag har jag nog inte någon speciell skräck för tandläkaren. Det är ju inte direkt något jag gillar att göra men det går. I synnerhet som jag tidigare haft väldigt få hål. Nåh, hoppas hygienisten är skicklig och snabb...
Det gäller att vårda sina tänder så man le länge ännu....

3 kommentarer:

  1. Hej! Fin och välskriven blogg du har. Hoppas det gick bra hos tandhygienisten sen?

    Trevlig helg.
    /Pelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo det gick bra och var inte alls så farligt som jag tänkt :) Nu är tänderna putsade och fina. Trevlig helg till dej med!

      Radera
    2. Vilken tur att det gick bra. Du hade inte allt för mycket tandsten eller? Och inga hål hittades eller det kanske du aldrig haft?

      God Jul.
      /Pelle

      Radera