tisdag 11 december 2012

Mera julklappstips

Bland annat Ida efterlyste julklappstips för män. Jag håller absolut med att det är mycket svårare att köpa klappar åt killar än åt kvinnor. Det funkar ju inte på samma sätt med de säkra korten; smycken, skönhetsprodukter eller spa, som man däremot alltid kan ge en kvinna och vara säker på att hon blir nöjd. Dessutom tycker jag att presenter till män lätt blir dyrare än till kvinnor av någon anledning. Nåh, några grejer kom jag i alla fall på. Min egen man däremot är nog den svåraste att köpa gåvor till... Det kan till och med vara att han blir utan julklapp i år för jag har inte hittills kommit på en enda grej jag skulle kunna köpa!

Julklappar3

Böcker brukar alltid fungera. Kläder hatar i alla fall min Make att köpa så det är också bra klapp om man vet stil och storlek. Till exempel Schoffa har en massa snyggt! Eller varför inte ge ett presentkort på en måttbeställd skjorta därifrån?! Biljetter till konserter eller sportmatcher kan också funka. Likaså teknik så som en Ipad mini (om man vunnit på Lotto eller har väldigt snäll pojkvän...). Vill man komma billigare undan, eller ifall killen redan har en Iphone eller Ipad kanske ett snyggt fodral till teknikprylen kan uppskattas. Ifall ens kille gillar spel kanske ett nytt till spelkonsolen kan vara nåt?!
Julklappar1

Teknik och sport gillar väl de flesta killar?! Sportprylar eller kanske tio gångers kort för att gå och spela tillsammans är en idé. Högtalare eller Apple tv är nåt jag vet att min Make gillar. Att skaffa Netflix eller Spotify premium och betala det för ett år eller ett par månader kan också vara en kul present. Att vårda fötterna och skorna är också viktigt. Sköna fårskinnstofflor, Swims galoscher och skovårdskit är klappar som alldeles säkert skulle användas! En klassisk klocka eller en upplevelse present är också garanterat uppskattade! En skön onepiece kan passa för killen som gillar hemmamys.
Julklappar

Skönhetsprodukter till män finns det nuförtiden massvis med. Det är i alla fall något som alla killar behöver men kanske inte själv köper, så då blir det ju perfekt gåva! Lukta gott medel eller deoderant är också "Perusgåva" som alltid funkar. Då kan du dessutom välja en sådan doft du gillar... Snygga ytterplagg behöver alla i den finska vintern. En snygg väska eller ett kvalitetsbälte är också grejer jag tror de flesta killar gillar men inte kanske köper själva. Zlatan boken fick Maken ifjol och efter att ha läst den kan han gott rekommendera den! Pauligs capsulomaskin fick jag själv i julkapp förra julen och den har varit en hit här hemma. Så den gillas garanterat av killen också.

För att hitta närmare uppgifter om produkterna och var de kan köpas, klicka på collagen, som jag gjort på Polyvore.com

2 kommentarer:

  1. Bra tips, Tack:) Kom nu på att jag skall ge min pojkvän en gemensam dag i slalombacken som julklapp. Han har nämligen varit en superivrig slalomåkare som barn, men numera, som 35-åring är det jättelänge sen han åkt senast! Jag stoppar alltså honom i backen och åker själv med;) På kvällen bjuder jag honom se på middag. Glad jul och lycka till med bebisen!

    h. samma läsare som tidigare bad om tips för julklapp till män

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod. Vad bra idé med slalomdag! Han blir säkert jätteglad. Och jag tycker det är såå mycket trevligare att ge upplevelser och saker man kan göra tillsammans än bara någon pryl som egentligen inte behövs... Vad tusan skall jag riktigt hitta på till min Man!? Börjar bli lite stressigt snart...

      Radera