onsdag 14 oktober 2015

DIY: Washitejp-vägar till småbilarna

Häromkvällen tittade Hubbe på Buu-klubben. Där höll Juntti på att pyssla en liten stad med vägar av washitejp. Så smart och enkelt. Och washitejp har jag ju hur mycket som helst av (nästan). Så när barnprogrammen var slut började Hubbe och Maken pyssla ihop en egen liten stad på vårt vardagsrumsgolv. Väldigt lätt att tejpa dit, lika enkelt att dra bort. Hubbe kunde själv sätta bitar på golvet. Det blev en racerbana, ett övergångsställe, en parkeringsplats och en väg till parkeringshuset så att bilarna kunde fara och tanka. Det roligaste enligt Hubbe är att parkera bilarna. Igår tror jag det stod tio bilar på parkeringsplatsen, så alla fick inte ens plats. Fin tycker jag banan blev. Så det är definitivt ett tips! Det enda som behövs är washitejp och lite fantasi. 
På vårt vardagsrumsgolv just nu.  De använde sej av svart, grå, prickig och pink tejp.

Parkeringshuset fick också vara med i leken. Det har Hubbe fått av sin Gudmor/Mosse i födelsedagspresent. 
Parkeringsplatsen.

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Tyvärr kan jag ju då inte ta cred för idéen...

      Radera
  2. Det här gillar jag skarpt.

    h, Morfar

    SvaraRadera
  3. Lämna bara inte tejpen på golvet för länge, kan ha ödesdigra konsekvenser H. kokemusta on

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah! Tack, det tänkte jag inte ens på... Nu är tejpen borta, som tur utan konsekvenser :)

      Radera
  4. Var köper du tejpen? Tycker den är svår att hitta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just denna svarta har jag köpt på Nougat på bulevarden. Men de flesta andra har jag beställt på nätet, tex. från teippitarha.fi :)

      Radera