lördag 31 oktober 2015

Möbelfynd

Minns ni mitt renoveringsobjekt? Lundby dockskåpet som jag hittade loppis för bara 8€. Nu har jag fyndat igen. Nämligen dockskåpsmöbler. Den här gången var det en granne som ville bli av med dem på ett lokalt fb-loppis och jag nappade direkt. Jag blev nämligen helt chockad när jag märkte hur mycket nya dockskåpsmöbler kostar! Minimi 25-30€ för bara ett litet set med typ en stol och ett bord. Galet! Inte har jag hittat billigare tidigare heller när jag sökt runt på huuto.com och tori.fi Men nu lyckades jag alltså fynda rejält, 25 euro betalde jag för alltihop. Det känns så bra. Vissa av möblerna tänker jag också piffa till lite, men de mesta var i bra skick. Hubbe blev redan eld och lågor när jag visade vad jag köpt. Så nu har vi lekt med dem i snart två dagar. Och nästa vecka tänker jag påbörja renoveringen av huset!
Testlek utan huset. Idag kom dock huset ner och fick testmöbleras lite. 
Tre dockor följde också med. Och möbler för nästan hela huset. 
Öppen brasa och vitrinskåp. Lådan hittades dessutom så skåpet är komplett. 
Köket. En dusch och badkar ingick också. Men toalett och handfat saknar vi ännu. Och stolar! Annars har vi allt som behövs för dockskåpslek. 

4 kommentarer:

  1. IKEA har också miniatyrmöbler om ni vill inreda nåt rum med modernare stil ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men är de inte lite större? Jag vill minnas att de nog är för stora för Lundby hus... :)

      Radera