tisdag 6 oktober 2015

Swish

Så swishade ännu en dag förbi utan att jag ens hann öppna datorn förrän nu. En bra dag visserligen med lunchgäster, utelek och lite matlagning. Nu är jag helt slut. Få se om jag ens orkar se på PH. Jag tror det är de mörka kvällarna som redan börjar påverka mej redan, för jag blir tröttare än trött genast vid åtta. Och värre kommer det väl att bli. I hemlighet har jag lite börjat längta efter julen redan. Igår kände jag mej lite sugen på glögg... 
Se så fin apa som nuförtiden hänger hemma hos oss! Den är egentligen Lillasysters, hon fick den i dopgåva av sina Gudföräldrar. Men hon låter nog oss låna den så länge tills hon får ett eget rum tänker jag...

5 kommentarer:

  1. Antingen läste jag det på nätet eller så berättade nån för mig om ett par som hade hittat den stora versionen av apan bland nån avliden släktnings grejer och inte vetat att den är ett eftertraktat designobjekt. Kvinnan gillade apan så den fick flytta hem med dem men mannen hatade den och tillslut fick han henne övertalad att de skulle göra sig av med den. Så de slängde den i roskis. Sen fick kvinnan sedanmera veta att apan var rätt värdefull, speciellt den äldre versionen som de hade slängt. Den historian har blivit och spöka i mitt bakhuvud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Så det måste störa sen. Lillasysters apa kommer nog inte få fara i roskis någonsin :)

      Radera
    2. Lite tyckte jag det var rätt åt henne om hon nu gick med på att slänga den ;) fast synd så där annars förstås. - Julia

      Radera
  2. Haha, vår B fick också en sådan designapa av sina gudföräldrar till dopgåva �� mvh, Titi

    SvaraRadera