onsdag 7 oktober 2015

PW till dagis

Idag var jag hurtig och promenerade till dagis istället för att ta bilen. Eller om sanningen skall fram så gjorde jag det för att jag var lat... Jag hatar nämligen att skrapa bilens rutor. Och det var frost och iskallt i natt igen. Så då tänkte jag att jag kommer lättare undan genom att promenera, haha. Men det var faktiskt riktigt skönt. Nu har jag rosiga kinder och Lillasyster sover fortfarande i vagnen. Gud så det är svårt att klä på filurerna förresten! Får de hett? Blir det här kallt? Gah, men jag tror jag har fått till det ganska bra. Vinterhalare på dem båda, men tunnare vantar och mössa och inget ull eller fleece under. Hubbe klagade nog lite på att fingervantarna var för kalla då han satt i vagnen, men jag gissar att de hålls varmare då han springer och härjar på dagisgården, plus att det troligen är lite varmare när de går ut, solen värmer ju snabbt. Fast det är väl nog bäst att leta reda på de ordentligt varmare vantarna nu under dagen... Maken och mina vinterjackor är också ännu undanstuvade i källaren. Som tur har barnen fått "nya" så de fanns här uppe. Det skulle inte ha varit så kul att måste gå till källaren igår på morgonen för att gräva fram rätt kläder... Att sånt svammel denna morgon. 
Höstinspis! Även om jag älskar sommaren så är hösten inte så tokig i alla fall. Inte som den är nu i alla fall, med sol, vackra färger och härlig klar luft.
Bilkällorna hittas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar