torsdag 1 oktober 2015

Hinner inte med

Jag hinner inte med. Det är måndag och pang så är det redan fredag igen. Man vaknar och så skall man gå och lägga sig. Dagarna rusar och jag hinner knappt öppna datorn innan det redan är kolmörkt ute. Jag hinner inte med nära på hälften av vad jag planerar och tror mej hinna under en dag. Jag har ju minst tio blogginlägg i huvudet som jag vill skriva, men jag bara inte får möjligheten att plita ner dem. Att vara tvåbarnsmor tar tydligen det mesta av mej just nu. Och just nu känner jag att jag vill fokusera på barnen, de är små bara en gång i livet. Bloggen kommer, tyvärr, i andra hand, liksom allt annat jag skulle vilja hinna med och förverkliga. Men jag försöker mitt bästa! Också det här inlägget har nu skrivits i tre olika etapper, jag började igår kväll, men blev avbruten av Lillasyster så många gånger att jag gav upp. Och först nu, klockan fyra följande dag hade jag nästa möjlighet att skriva klart. Jag har en massa idéer som jag har lust att förverkliga och en massa små projekt jag vill ta itu med. Men jag hinner inte mer än att byta blöjor, laga mat (äntligen har jag förresten fått lite vardagsmatinspis igen, blogginlägg om det kommer när jag får tid!) och städa känns det som. Men det får väl vara tillräckligt just nu. Jag måste väl bara lära mej att man inte kan göra allt man vill på en gång. Att saker och ting kan ta lite tid, att man inte måste göra allt på direkten. Barnen är viktigast, allt annat kommer sen, om och när jag har tid och möjlighet. Höstens tema verkar med andra ord bli tålamod och att leva mer i nuet. Väldigt hälsosamt för ett produktivt kontrollfreak som mig.
Mina prio ett för tillfället: Lillasyster och Hubbe.

2 kommentarer:

  1. Vet du, du gör helt rätt i att fokusera på barnen och acceptera att du helt enkelt inte hinner med allt du vill! Inte just nu i alla fall. Barnen behöver inte ens bli alltför mycket äldre innan du plötsligt inser att du har en massa mer tid att göra allt detdär du just nu drömmer om att ha tid med. Sen njuter du av det också på et helt annat sätt. Ha tålamod och njut av det ni har nu, det kommer en tid för allt annat, men barnen ÄR faktist aldrig mera så små som de är idag! Kram på dig och kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet att jag gör rätt, men det är svårt :) Man vill ju så mycket, helst direkt och NU...

      Radera