tisdag 3 februari 2015

Dagens motion

Nå nu vet jag som fungerar utmärkt som motion för preggosar. Nämligen barnvagnsskuffning i slasknysnö. Puuuhuuust alltså! Trots att jag äntligen hittade vinterdäcken till Buggan och fick dem bytta för några dagar sedan, så var det inte precis lätt och smidigt att pulsa till dagis i morse. Jag fick rejält varmt. Och jag tror inte det beror enbart på att min kondis är usel... Perfekt med ett pass till i eftermiddag. 
Dåligt plogat samt plus tio kilo i vagnen gör dagispromenaden till ett riktigt svettpass!

2 kommentarer:

  1. Jonej, det är perfekt för att bli av med postpreggokilon också. Borde sätta öronskydd på min minsting så hon skulle slippa höra mina fula ord när jag slirar fram med henne längs de sörjiga trottoarerna här på Drumsö (tur att hon inte fattar ännu!) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! För någon vecka sedan, innan jag hittat vinterdäcken och det kommit 10cm nysnö på natten och vi måste till rådgivningen kl. 9 på morgonen innan något var plogat alls så lärde sig Hubbe ordet f*n. Hups!

      Radera