onsdag 4 februari 2015

Norrut

Vi hade ju först tänkt åka på någon sista minuten till solen. Men eftersom vädret på Kanarieöarna inte är stabilt över huvud taget den här tiden på året (just nu lovar det 13 grader och regn till nästa veckoslut vilket är då vår resa skulle ha börjat) och en veckas resa till Thailand inte känns riktigt värt det då man har en liten med sig som är mer känslig för tidsskillnad och långa flygresor så blev det ingen resa. Istället blir det semester i hemlandet. Nånting som jag faktiskt aldrig sysslat med tidigare! Vi har nu bokat några nätter på spahotell i Lappland istället. Det finns en massa simbassänger där vattnet garanterat är varmt och skönt, så det är ju till och med bättre än Kanarieöarna det. Frukost ingår varje morgon, vi har en familjesvit med jacuzzi och skilt sovrum. Så månne det inte blir bra det här också. Slalom vågar jag mig inte på i mitt tillstånd, men ut i spåret skall vi nog. Vi har redan kollat att man kan hyra en pulka som man spänner fast på Maken som Hubbe kan åka i efter oss. Han kommer säkert tycka det är superspännande! Sen funderar vi ännu på att köra hem via Ähtäri djurpark och stanna där någon natt?! Men det är lite öppet ännu. Semester blir det i vilket fall som helst. Ingen matlagning, inga tidtabeller bara hela familjen tillsammans. Det skall bli så skönt (även om jag nog är pikulite besviken att vi inte far till värmen!).
Här skall jag plaska tillsammans med Hubbe nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar