söndag 1 februari 2015

Favorit i repris

Både Hubbe och jag var sötsugna och hade tråkigt en eftermiddag här i veckan. Då kom jag på att man kan laga lite hälsosammare kvällssnacks som ändå är gott! Nämligen min version av hälsosamma chokobollar. Dessa är dessutom bra för alla nötallergiker efter min version inte innehåller nötter till skillnad från de flesta andra recept jag sett på liknande. Perfekt bakande med liten assistent dessutom. Hubbe älskar att mäta upp alla ingredienser, röra och mixa. Att rulla bollarna i kokos var också en perfekt uppgift för honom. Att sätta dem på fatet istället för i munnen efter rullandet var dock inte lika lätt... Men men, jag tänker att det inte är så farligt då dessa innehåller bara bra saker! Receptet hittas här!
Jag brukar rulla bollarna riktigt små, så blir det extra småbarnsvänliga också... Nami! Tur vi ännu har några kvar i kylskåpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar