fredag 24 april 2015

Playdate

Idag på förmiddagen tog Hubbe och jag bilen till Drumsö för trevlig playdate hos min Kusin och Hubbes två småkusiner. Vi blev bjudna på både kaffe och lunch, lyxigt minsann. Och så härligt med sällskap ute vid sandlådan, jag är så lat då det kommer till att gå ut annars. Barnen lekte också riktigt fint ihop. Småkusin D är två veckor äldre än Hubbe så de är verkligen jämngamla. Det är så roligt att se hur lika Hubbe och hon är i utveckligen. Nu på eftermiddagen har vi sen skött lite ärenden, butik, apotek etc. och nu har jag just packat klart för ett första veckoslut i skärgården! Wihuu!
Kusiner och småkusiner i en salig blandning. Härligt väder för utelek, även om det gick lite tokigt och Kusinens hemnycklar blev på insidan då vi gick ut... Som tur fanns servicebolaget bakom hörnet och var där på fem minuter!
Efter en rejäl dos sand och frisk luft blev det lunch inomhus. Sötisarna åt så duktigt! Stekt fisk, ris och grönsaker. Fisk skall jag absolut bli bättre på att laga oftare. Så gott! Hubbe åt två hela filéer så han var definitivt av samma åsikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar