söndag 15 november 2015

Blandade känslor

Vi har haft ett bra veckoslut. Andra har verkligen inte haft det. Jag tänker på Paris. Eller kan inte riktigt tänka på det. För jag förstår inte. Det är så ofattbart att någon kan göra något så här ohyggligt. Och samtidigt fortsätter våra liv, nästan som om inget hade hänt. Jag blir ännu mer tacksam över allt jag har. Mina fina barn. Vårt trygga hem. Att min familj och mina vänner också är trygga och mår bra. Hoppas innerligen det får fortsätta var så. Men man blir ju rädd. Vart är världen på väg? Tur att Hubbe är så pass liten att man inte ännu behöver prata och förklara. För just nu vet jag inte alls vad jag skulle säga. Hur förklarar man att det finns människor som är så onda? Att världen inte alls är så trygg som han tror. Det kniper till i hjärtat. Det enda som kan hjälpa är kärlek. Att uppfostra våra barn till att älska, inte hata. Det skall jag göra mitt allra bästa för att se till.

Ljus för att mota mörkret.
En liten fröken som lärt sej vända sej från rygg till mage igår.

Vi har ätit mysiga familjemiddagar både i fredags och igår. Att vara tillsammans är det viktigaste. 

2 kommentarer:

  1. Hej, vilken snygg matta:) var är den köpt? har sökt en liknande väldigt länge själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är från Ellos och heter Ekeby :) hittas här: http://www.ellos.fi/ellos-home/ekeby-villamatto-170x240-cm/329619?N=1z141weZ1z141o7&Ns=RankValue3|1&Nao=12&selArt=830891&pr=0C1B2S3T

      Radera