torsdag 26 november 2015

Julen smyger sej på

Idag har jag börjat julpyntandet här hemma. Det är ju faktiskt första advent på söndag och lilla jul nu på lördag så det känns fullt legitimt. Stjärnorna har kommit upp, lite ljusslingor lyser upp här och där och adventsljusstaken väntar på att tändas. Pappersstjärnans glödlampa hade oturligt nog brunnit slut och vi hade ingen ny. Men imorgon så börjar också den lysa efter att vi besökt butiken. I hallen välkomnas man nu av stjärnljusslingan, den är perfekt då den har timer. Tänds varje kväll och slocknar till natten så batterierna inte slösas i onödan. Lillasyster har fått vara tomte idag för att passa in i temat, heh. Hon har förresten blivit lite snorig nu under eftermiddagen. Så kanske det var en begynnande flunssa som är boven till våra sömnlösa nätter och gnälliga dagar i alla fall?! Nu håller jag alla tummar och tår för att nästa natt blir bättre. Imorgon är ju Hubbe hemma så jag behöver energi på ett helt annat sätt. Dessutom har jag en väldigt lång to-do-lista eftersom jag bara slappat (och julpyntat) idag. 

Väggen i hallen just nu.
TipTap...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar