torsdag 19 november 2015

Vinterkläder

Oberoende av om jag vill det eller ej, så kommer det snart att bli vinter. Vinter betyder kyla och snö. Och med två barn så kan man tyvärr inte stanna inomhus ändå tills april, så vi måste väl gå ut och få lite frisk luft ibland. Om man då måste gå ut så vägrar åtminstone jag att frysa. Och jag tror inte mina barn gillar att ha kallt de heller. Så därför kommer jag ha inventarie i vintergarderoben snarast för att se till att vi slipper kalla fingrar och tår! Det här är vad jag gärna skulle handla till oss ifall jag skulle ha kreditkort som man inte skulle behöva betala räkning på någonsin....
vinterHubbe

Till Hubbe skulle jag gärna ha en söt mössa med tofs, islandströja och halsduk. Kavatskorna vet jag att är av superkvalitet och snygga samtidigt. Didriksons är annat ett svenskt märke jag hört mycket gott om. Och tyvärr behöver man också gummistövlar på vintern i vårt land!
Vinter Lillasyster

Lillasyster klär jag gärna i ull underst, men det måste vara fint, som denna prickiga från Wheat. Mössor behövs också, öron är alltid sött på babysar. Och tofsar gillar jag själv. Den här halaren är så fin, just i min favorit rosa nyans! Månne Hubbe redan kan dra Lillasyster i pulka?! Små ylletossor värmer fötterna ifall hon då trillar av pulkan och hamnar i snön....
Jagvinter

När det kommer till mössor faller jag alltid för svart! Det klär mej bäst tycker jag. Halsdukar kan man inte ha för många av. De här från Odd Molly och DAY. Dunjacka med pälskrage, både varmt och fint. Och på fötterna litar jag på Sorel och fårskinn!


(Inlägget innehåller affiliatelänkar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar